Tuesday, August 12, 2008

Happy 7th Birthday to Amir - 7 August 2008


Selamat Menyambut Hari Kelahiran yang Ke-7 kepada putera sulong saya, Nik Muhammad Amir.
Sejak berminggu kebelakangan ini, saya begitu sibuk di tapak projek sehingga tidak sempat nak menulis dalam ruangan ini. Walaubagaimanapun, Alhamdulillah saya sempat jugak membelikan Amir sebuah kek yang kecil sekadar yang mampu untuk menceriakan Amir.
Di sini saya ini berkongsi sedikit pengalaman semasa hari kelahiran Amir 7 tahun yang lalu. Dalam keadaan agak kelam kabut sedikit semasa menerima cahayamata pertama, saya hampir lupa banyak perkara-perkara lain. Antaranya ialah saya telah ditahan oleh Polis semasa pemeriksaan Polis. Ketika itu baru lah saya teringat yang lesen memandu saya telah tamat. Pegawai Polis itu hanya sekadar memberi teguran kepada saya. Selepas itu saya terus membuat pembaharuan lesen memandu saya di Pejabat Pos terdekat.
Jadi, sehingga hari ini saya terus mengingati tarikh luput lesen memandu saya setiap kali pada hari ulangtahun kelahiran Amir.
Saya berdoa agar Amir akan menjadi anak yang soleh, cerdik dan menjadi hamba Allah yang sentiasa beriman kepada Allah SWT. Tidak lupa juga kepada anak-anak yang lain juga.
Sekian.

No comments: