Thursday, September 11, 2008

Al-Fatihah

Ramadhan kali ini banyak menyentuh hati kita terutamanya ibu saya yang kehilangan ibu saudara, bapa saudara dan sahabatnya walaupun kita baru menyambut Ramadhan selama 10 hari.
Arwah Atuk Ngah @ Sarah telah kembali ke Rahmatullah pada 1 Ramadhan. Ibu saya kemudiannya dikejutkan dengan pemergian Allahyarhamah Jamaliah, kawan baik kepada ibu saya yang telah mengalami kemalangan jalanraya pada 6 Ramadhan. Saya dikejutkan lagi dengan apabila menerima sms dari ibu saya mengatakan bapa saudaranya pula, yang saya biasa panggil Atuk Itam @ Him telah meninggalkan kita pada 10 Ramadhan @ semalam. Allahyarham mengidap penyakit 'semput' sebelum itu.
Semua ini mengingatkan kita bahawa kematian adalah perkara paling hampir dengan kita. Semoga kita sama-sama mendoakan yang terbaik untuk Allahyarham dan Allahyarhamah serta salam takziah untuk seluruh keluarga mereka.
Al-Fatihah..

No comments: